Miami (15-21/2)

22 februari 2019 - Waalwijk, Nederland

I am in Miami baby 🔊🎶. Zooo tof dat ik er toen toch voor gekozen heb om nog een tijdje in Miami te zijn op het einde van mijn trip. Daar heb ik nu echt geen seconde spijt van, want Miami 🇺🇸 is zó gaaf!

Mijn vlucht vanuit Costa Rica was overigens vreselijk, super veel turbulentie helaas, daar heb ik wel echt een hekel aan gekregen deze maanden: turbulentie. Ik denk dan altijd maar vliegen is de veiligste manier van reizen maar ik krijg toch altijd klotsende oksels als je schuddend in dat vlieguig zit. En dan bedoel ik niet een beetje schudden maar écht, dat de stewardessen ook geen drinken meer mogen serveren omdat het drinken niet eens op t tafeltje kan staan😳😟. Maar forget about that, ik ben in Miami!!

Einde van de middag kwam ik aan, toen ik in de bus zat naar mn hostel toe dacht ik echt, ik ben er gewoon! Ik vind Amerika echt een super bijzonder en gaaf land, zo groot, zo divers, ik ben alleen eerder in New York geweest maar ik ga zeker nog een aantal keer hier terug komen (ja, met jou Roosje☺️) om nog verder het land te ontdekken 😍. Die eerste avond ben ik direct lekker bij Five Guys gaan eten (lekkerste fastfoodketen in de USA, als je t mij vraagt🙋🏼‍♀️) zulke lekkere hamburgers hier. Daarna alvast de stad een beetje verkend, omdat ik benieuwd was naar de winkelstraten haha. Zulke gezellige straten hebben ze hier overigens, vooral savonds, leuke tentjes en terrasjes met relaxte muziek. Ik stond overigens naast het stoplicht voor de voetgangers, en ik schrok van een stem die zei ‘’please wait’’. Ik dacht huh wie praat er tegen mij? Was het een paal die daar stond, als je daar langs loopt dan begint de praatten whahaha😂.

De volgende dag was het dan eindelijk tijd om te winkelen 🛍! Oh jongens wat had ik hier naar uitgekeken, kun je dat geloven na bijna 5 maanden in simpele kleren te lopen?! (Wat ik overigens ook heerlijk vond haha, maar er zijn altijd 2 kanten) Best een paar leuke dingen gekocht, dus dat was wel fijn haha. Kilometers weer gelopen want ja the USA is groot, same as Miami. Ik verblijf trouwens in Miami Beach, super centraal, dat is de place to be (zoals mijn leraar vroeger zei op school 😂).De auto’s die je hier ook ziet rijden zijn niet normaal, het lijkt wel alsof ze een regel hebben dat als je auto minder dan €75.000 waard is je de weg niet op mag hahaha.

Ook ben ik nog langs Ocean Drive gelopen, dit is een bekende straat hier in Miami, vooral door de bouw van de hotels die hier gelegen zijn in Art Deco stijl. Ook zijn daar veel films opgenomen. Die avond ben ik gaan eten bij een taco restaurant, daar was het enorm druk, dus een goed teken dacht ik zo. Super lekker gegeten weer, wat kan ik toch van eten genieten zeg, niet normaal. Toen ik terug kwam in mijn hostel zag ik een brandweerwagen voor de deur staan 🚒. Ik dacht direct OMG, dit is GEEN goed teken. Ik liep naar binnen en de hele begane grond stond blank 😱. Dus ik rende als een gek naar mijn kamer (op de 2e verdieping) en gelukkig was alles droog daar. Ik zag het scenario al helemaal voor me, alles nat, paspoort ook, wat het ergste van alles zou zijn. Maar nee, niks aan het handje oh wat was ik opgelucht. Het kwam trouwens door dat een of andere grappige gast zich aan de brandinstalatie zich aan het optrekken was, HOE DOM BEN JE DAN?!?!  Die avond nog lekker gekletst met 2 zweedse meiden en een zwitserse meid op mijn kamer.

We lagen allemaal in bed en toen hoorde we rond 23:30 een aantal flinke knallen achter elkaar. Ik dacht meteen dit zijn schoten, dat kan niet anders. Dus hup wij uit bed en op het balkon kijken. En ja hoor je zag direct allemaal mensen uit de supermarkt (aan de overkant van ons hostel) rennen, ook mensen op straat die aan het rennen waren. Leek echt even een film gewoon... Enkele minuten later stonden er denk ik wel 15 politiewagens 🚓 en een paar ambulances met loeiende sirenes voor de deur. Er was dus geschoten in de supermarkt, en er werd door 2 politieagenten een dode man uit de supermarkt getild. Ze begonnen direct met reanimeren echt wel een kwartier lang, toen uiteindelijk in de ambulance.

Dit konden wij dus allemaal zien vanaf ons balkon want wij keken er recht op. Overigens was ik zelf die middag nog even in diezelfde supermarkt geweest, moet er toch niet aan denken dat ik daar die avond liep 😳. Echt CSI Miami maar dan in real life, en volgens mij is dat hier ook nog de normaalste zaak van de wereld. Want ja ik ben wel in de USA, waar volgens mij bijna iedereen een wapen mag hebben met een vergunning.

Ook heb ik lekker veel gewandeld door de straten van Miami, zo leuk om een beetje rond te struinen en inmiddels kan ik wel aardig wat kilometers hebben per dag. Dus dat kwam mooi uit☺️. Verder ook weer gezellig met die 2 zweedse meiden van mijn kamer gekletst dagelijks. Echt leuk als je dan weer terug komt op je kamer, dat ze vragen wat je hebt gedaan of hoe t gaat. Ze zijn beide nog maar 21 en hebben al meerdere reizen van een aantal maanden gemaakt😳. Dat is blijkbaar normaal in Zweden haha.

Ik had ook nog een avondje sushi gegeten, want ja ik kan Miami niet verlaten zonder ook hier sushi te hebben gegeten natuurlijk! Het smaakte best lekker gelukkig, lekker buiten gegeten nog savonds. Zo heerlijk als je savonds gewoon nog zonder jasje ofzo naar buiten kan en de wind gewoon nog warm is. Daar kan ik zó van genieten🤗.

Toen was het tijd om een dagje naar de everglades te gaan. Ik ging met een tourtje mee dat leek me wel zo makkelijk. Het was ongeveer een uurtje rijden vanaf Miami. Dus dat is niks meer voor mij een uurtje rijden 😋, ik ben tegenwoordig wel gewend om een uurtje of 6/8 een busje te zitten. Eenmaal daar aangekomen gingen we in een airboot, die kende ik alleen van tv ofzo denk ik, wel grappig om er nu ook echt in te hebben gezeten. Een enorme herrie maakt t trouwens door die soort van propellors achterop. Ongeveer 1,5 uur zaten we in de boot, we hebben zelfs nog een paar alligators gezien! Nu had ik die ook al aan t begin van mijn trip gezien in Australië, maar t blijft tof. Dagje daarna heb ik nog lekker van het zonnetje genoten, ik dacht moet nog even een beetje bijkleuren haha.

Nog een kleine verassing: ik ben deze donderdagochtend 21 februari al thuisgekomen 😳! Zoals de meeste van jullie al weten inmiddels 🤗.  Eerst heb ik moeders verrast thuis en daarna mijn zusje op haar stage. Beide wisten ze niet dat ik 2 dagen eerder naar huis zou komen.

Mijn moeder haar eerste woorden waren toen ze mij voor het eerst zag: Lou!!! Ben je nou al hier?! Ze reageerde zo verrast, zo leuk 🤗. Toen zijn we aan het einde van de middag naar de stage van mijn zusje gereden, om haar daar te verassen, die schrok zich ook kapot haha. Erg bijzonder hoor om ze beide zo ter verassen. Dus deze blog plaats ik gewoon vanuit Waalwijk weer😬.

Ik vond t wel heel gek en een raar gevoel om nu echt in t vliegtuig richting huis te stappen, het zit er gewoon op... Al die maanden uit een rugzak geleefd van 55 liter inhoud, en nu heb ik straks gewoon weer een kast met meer dan 10 kledingstukken. Om dan maar nog niet te spreken dat ik weer gewoon alleen op een kamer lig te slapen, dat ben ik ook gewoon echt niet meer gewend 😳.

Ooh jongens dit was het dan, mijn aller aller allerlaatste blog 😔. Wat is de tijd snel gegaan, deze 5 maanden zijn voorbij gevlogen voor mijn idee. Ik heb werkelijk waar inténs genoten van deze reis, hoogte en soms ook dieptepunten, maar dat hoort erbij. Ik heb echt de beste tijd ooit gehad & wat is de wereld toch mooi 🌏✨.

Ik wil jullie bedanken voor het steeds opnieuw lezen van mijn verhalen en alle leuke reacties! Dat heeft me erg goed gedaan. Ik vond t super leuk om de dingen die ik meemaakte zo te beschrijven zowel voor mezelf als voor jullie. Nu is t tijd om nog een paar dagen even te acclimatiseren thuis voordat ik weer aan de slag mag a.s. maandag. En beginnen met dromen over mijn volgende reis 😉.

1. Ina:
    22 februari 2019
    Lieve Louise je hebt een super reis gemaakt en heel veel genoten👍En toen stond je ineens voor de deur onverwachts 🤣🤣 super blij wat een verrassing 😘 je was weer thuis achteraf zijn de 5 mnd snel omgegaan. Nu nog paar daagjes uitrusten. Wij genieten ervan dat je er weer bent😘❤️❤️❤️
  2. Pauline:
    22 februari 2019
    Lieve Louise, fijn dat je weer terug bent en we willen alles horen en natuurlijk zien.
    Je hebt een super reis gemaakt waar je een mooie herinnering van zult hebben.
    Je bent een toppertje....liefs Ries en Pauline
  3. Kelly:
    23 februari 2019
    ♡♡♡♡
  4. Opa en opa treffers:
    23 februari 2019
    Lieve Louise jebent thuis wat een verrassing voor je Moeder en Rosanne leuk ook dat filmpje prachtig die ontmoeting met je moeder ik kreeg de tranen ook in mijn ogen fijn je bent thuis je kan terugkijken op een geweldige Wereldreis .Ik hoop je snel te zien. Groerjes je Opa en je Oma
  5. Anita:
    25 februari 2019
    Hey louise...
    Fijn dat je weer thuis bent...en wat n te gekke verassing voor je mams...
    En super leuk filmpje ervan..
    Ik kom gauw x langs..om je verhalen te horen.
    Werkse weer meissie.
    Liefs nietje😘