Cairns (3-6/10)

5 oktober 2018 - Cairns, Australië

Zoo dan zijn we alweer een paar daagjes verder zeg! Om eerlijk te zijn ben ik nu steeds al kwijt wat voor dag het ook al weer is dus dat is een goed teken haha.

Afgelopen 4 dagen ben ik in Cairns verbleven. Maar dit wisten de meeste van jullie al 😊. Omdat ik vandaag weer verder ga naar mijn volgende plaats in Australie vond ik het tijd voor weer een kleine update.

Afgelopen dinsdag kwam ik erg vroeg aan in Cairns na een nacht waar ik weer maar maximaal 1,5 uur heb geslapen. Helaas erg veel turbulentie dus dat was niet echt relaxed. Maar ja ik wil op wereldreis, dus dat hoort er ook bij zullen we maar zeggen. Toen ik bj de grenscontrole stond (en ja Roos; het was echt zoals op tv met honden die aan je bagage snuffelen. Ik werd er zenuwachtig van😩) dacht ik oke ik ben er nu echt! In dit land ga ik mijn aankomende 5 weken doorbrengen.

De rest van de dag heb ik rustig aangedaan, omdat ik erg moe was van de vlucht en bijna niet geslapen had, beetje de buurt verkend te voet. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen erg onrustig was en erg aan het feit moest wennen dat ik niets hoef, dus niet hoeft te werken etc. Gelukkig begin ik daar nu een beetje aan te wennen en meer in de reis modus te komen 🌏🚌.

Mijn 2e dagje in Cairns was denk ik tot nu toe de leukste! Ik ging met een tourtje mee naar Cape Tribulation, dit is het oudste regenwoud ter wereld. Dit ligt op ong. 2,5 uur van Cairns. Toen ik in het busje stapte ontmoette ik direct een leuk Nederlands stel. Daar heb ik eigenlijk de hele dag mee op getrokken en lekker mee gekletst. Tijdens de tour hebben we een boottocht gedaan waar we verschilende krokodillen 🐊 hebben gespot, dit was blijkbaar erg bijzonder omdat het niet vaak voorkomt dat je deze ook echt ziet. Daarna zijn we nog bij een mooi strandje gestopt om even te zwemmen, heerlijk geluncht daarna en als laatst nog naar een mooi plekje geweest waar we ook nog hebben gezwommen.

Savonds kwamen we weer terug in ons hostel. Dat stel verblijft ook overigens hier, savonds nog wat gegeten en gedronken met ze, was erg gezellig! Ik heb trouwens nog nooit zo'n groot hostel gezien als deze waar ik nu in slaap, echt bizar groot.

De dag daarna heb ik lekker bij de lagoon gelegen, dus een relaxed dagje gehad.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de mensen hier (vooral personeel in restaurants) erg vriendelijk vind. Daar kunnen ze in Nederland soms nog iets van opsteken. Soms moet ik wel echt goed luisteren naar wat ze nou zeggen want laatst had ik ontbeten ergens en vroeg de serveerster na dat ik het op had ‘How was your brekkie?’ Ik dacht echt wat bedoeld ze nou haha, maar ze bedoelde dus breakfast 😂.

Overigens moet ik ook even wennen dat ze hier niet aan dezelfde kant rijden als ik Nederland, dus steeds kijk ik de verkeerde kant op als ik oversteek en denk ik oh er komt niks aan. Maar dat is dan dus de kant waar niks vandaan KAN komen.

Gister ochtend werd ik wakker en toen zei een ander meisje op mijn kamer; I have found a cockroach last night! Toen dacht ik o noooo😱, ik ben 2 nachten in Australië en nu al zo’n vieze kakkerlak op m’n kamer. Had m gelukkig niet gezien, maar gelijk heb ik alles dicht gedaan, voordat die in mn tas zit... 🙄

Morgenmiddag ga ik voor het eerst met de bus naar mijn volgende plaats Mission Beach. Hier zal ik 1 nachtje blijven.

Al met al weer een lang verhaal, ik ben ook niet kort van stof zoals de meeste weten haha.

Tot snel weer, liefs 😘

1. Ome hentie:
    5 oktober 2018
    Wat klinkt dat heerlijk 'niets hoeft....' , daar zou ik een paar dagen onrustig zijn ook wel voor over hebben hoor! Enjoy daar aan de onderkant en geniet van de brekkies en dinnies ;-)
  2. Ina:
    5 oktober 2018
    Lieverd fijn dat het goed gaat. Geniet er maar lekker van. Ik zag dat het een mooi hostel was, ik zoek het op op de iPad kan ik beetje idee opdoen waar je zit. Goede bus tocht en veel plezier en uitkijken als je over moet steken. Lieve groetjes van Mams
  3. Nico:
    HOI Louise
    klinkt allemaal ontzettend leuk en interessant natuurlijk dat is het mooie van reizen de kakkerlakken doet me denken aan Israel zaten met een lat op de wc om die krengen kapot te meppen zo erg is het daar nog niet. grt en veel fun.Nico Teresa
  4. Dik en Anja:
    Hoi Louise,
    Nu lekker in de vakantiemodus blijven zitten hoor.
    Heerlijk genieten van je tijd in Australië.
    Liefs uit Dussen
  5. Claudia:
    6 oktober 2018
    Lekker hoor niets moeten of hoeven, geniet er maar van! En wow die krokodil 😳 en die foto van dat uitzicht is wel heel mooi! Veel succes in de bus, ziet er gaaf uit Mission Beach! Ik verwacht wel zo'n foto op een palmboom hoor 😜
  6. Roelof:
    7 oktober 2018
    Wat een leuk verhaaltje en gave foto’s weer! Vooral die enorme 🐊! Fijn dat de mensen daar zo vriendelijk zijn. Enjoy en blijf uitkijken bij het oversteken!
  7. Petra v k:
    8 oktober 2018
    klinkt heerlijk , lekker onthaasten. veel plezier in mission beach