Hong Kong (30-9/ 2-10)

2 oktober 2018 - Hong Kong Island, China

Hi lieve allemaal,

Deze eerste woorden komen al uit het vliegtuig richting Hong Kong, ik kon gewoon niet wachten met schrijven om heel eerlijk te zijn.  Ik moet om precies te zijn nog maar liefst 7,5 uur vliegen naar Hong Kong op dit moment haha. Ook weet ik dat jullie (hopelijk) op mijn eerste post aan het wachten zijn ☺️.

Afgelopen vrijdag was een intens dagje voor mij, zowel op kantoor als bij het etentje savonds... Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt haha. Ik wil nog even zeggen dat ik erg dankbaar ben voor al jullie lieve onverwachte verassingen, versieringen, cadeautjes, kaartjes, woorden en berichtjes van de afgelopen dagen. Echt overweldigend om heel eerlijk te zijn, zo lief allemaal!

Ik weet dat het iets bijzonders is, mijn droom komt uit (lees: is uitgekomen..) maar toch lijk ik me nu pas te beseffen dat het echt waar is en het nu gaat gebeuren.

Ik ga zo eens proberen een beetje te gaan slapen aangezien ik morgenvroeg om 06:20 uur aankom in Hong Kong en dan hoop een beetje fit te zijn.

Ik kwam niet om 06:20 uur aan maar al om 06:00 uur! De vlucht ging verder goed, weinig geslapen dat wel, maar toch vol goede moed zijn we klaar voor de 1e echte dag! Vanaf de luchthaven was het nog ongeveer 1 uur reizen naar mijn hostel, gelukkig had ik het zo gevonden dus dat was top. De mevrouw achter de receptie was iets minder vrolijk dan ik, die keek meer van wat kom jij hier doen..🙄

Sochtends heb ik nog even (voor mijn gevoel voor de 3e keer, ivm tijdsverschil) ontbeten. Daarna ben ik richting de Peak gegaan, het hoogste punt van Hong Kong waar je prachtig uitzicht hebt over de stad. Het was hier super druk, later kwam ik er achter dat het vandaag een officiële feestdag was waardoor iedereen vrij was haha. Hier heb ik mijn dagje lekker mee gevuld, aan het eind van de middag/ avond niet veel meer gedaan. Ik was erg moe ivm het weinig slapen van de vorige nacht en tijdsverschil van 6 uur later natuurlijk.

Na een nachtje van 13 uur heerlijk geslapen te hebben kon ik fris beginnen aan mijn laatste dagje Hong Kong. Om eerlijk te zijn vond ik 2 daagjes prima zo en heb ik zin om naar Australië te gaan. Vandaag heb ik de wijk Mong Kok bezocht, dit is de meest drukst bevolkte plek ter wereld! En dat was te merken haha, waar je ook keek waren mensen en nog meer mensen dat was wel bijzonder. Daarna wilde ik weer terug met de metro naar de buurt van mijn hostel om daar nog een beetje rond te lopen. Ik was nog niet eerder met de metro geweest hier dus ik stond best even te zoeken welke kant ik nu op moest. Op dat moment zie ik naast mij een meneer zijn zoontje (van ik denk nog geen 2 jaar oud) flink mishandelen, hij sleept hem mee aan zijn bovenarmpje voor een paar meter. Daarna geeft die hem een paar flinke tikken op zijn blote billetjes. Het ergste is nog dat hij er gewoon van geniet hij heeft een grote lach op zijn gezicht, terwijl ik bijna sta te huilen. Ik ga snel weer weg, die metro uit en toch maar met de bus... 😳

Op dit moment zit ik op de luchthaven van Hong Kong te wachten klaar voor mijn vlucht naar Cairns. Morgen vroeg kom ik daar aan, dan gaat mijn tijd in Australië  beginnen. Ik ben benieuwd!

P.s. Sorry als ik af toe in de tegenwoordige tijd en tegelijkertijd in de verleden tijd schrijf en beide weer door elkaar haal. Zoals sommige van jullie weten (collega’s) moet ik mijn cursus Good Habbitz nog afronden haha...

Tot snel weer,再見 再見

Liefs!

1. Petra:
    2 oktober 2018
    Leuk om je eerste avonturen te lezen! Wat een andere wereld gelijk. Nu op naar Australië 😀
  2. Nico:
    2 oktober 2018
    Fijn te horen dat alles goed is gegaan. Grt Nico Teresa .
  3. Ina:
    2 oktober 2018
    Fijne tijd schat hoop dat je veel moois gaat zien. Liefs van Mams
  4. Sadé:
    2 oktober 2018
    Wauw, nu al waanzinnig! En wat heftig met dat jongetje, jeetje...
    Goede vlucht alvast lieverd en tot je volgende reisverslag!
  5. Roosje:
    2 oktober 2018
    Leuuuk om te lezen zussss!
    Veel plezier in Cairns🇦🇺
    Xxx
  6. Kelly:
    2 oktober 2018
    Leuk om te lezen lieverd, wat mooi wat je allemaal meemaakt. Ik ben onwijs trots dat je dit doet♡♡
  7. Dik en Anja:
    Lieve Louise,
    Wat fijn om zo je avonturen mee te beleven.
    Maar wat maak je dan alweer heel wat mee in zo'n metro. Vreselijk.
    Geen leuke herinnering...
    Maar dan toch weer verder gaan en de draad weer oppikken.
    We wensen je een goede tijd in Australië en kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs oom Dik en tante Anja
  8. Pauline V kempen:
    2 oktober 2018
    Leuk om jou avonturen mee te lezen zo kunnen we een beetje mee genieten....en dit is nog maar het begin....geniet!!!
    liefs Ries en Pauline.
  9. Claudia:
    2 oktober 2018
    Leuk om te lezen Loui! 😄 Ben ook erg benieuwd naar je verhalen over Australië! Hopelijk heb je weer een fijne vlucht. Het eerste land kun je in ieder geval alvast inkleuren op je tas! 😜
  10. Roelof:
    2 oktober 2018
    Leuke eerste post en mooi beschreven, ook zonder die Good Habitz cursus haha 👍. Veel plezier in Australia 🐿 (kon geen kangaroe vinden maar dit lijkt er op 😂)
  11. Petra v k:
    3 oktober 2018
    gaaf louis , leuk om mee te lezen met je avonturen.
  12. Opa en opa treffers:
    3 oktober 2018
    Il
    Lieve Louise wat een reisverslag mooi geschreven geniet er maar van het is een belevenis wij zullen aan je denken en je volgen op je lange en mooie Wereldreis.Kusjes van jeOpa en Oma Treffers