Queenstown, Mt. Cook, Rangitata, Christchurch & Auckland (21-28/11)

29 november 2018 - Lima, Peru

Wauw ik ben al gewoon 2 weken in dit prachtige land! Nog maar 1 weekje te gaan hier in Nieuw Zeeland.

Direct bij aankomst in Queenstown zag ik zowaar een normale kledingwinkel😍. Het was ook echt maar 5 graden, dus het eerste wat ik toen heb gedaan is een nieuwe spijkerbroek gekocht haha. Ik denk dat ik Queenstown wel echt het leukste stadje van het zuidereiland vind. Dit omdat het echt meer een stad is met meer dan 2 winkels zoals een bakker en een tankstation 😂. Duidelijk mag zijn dat ik echt een stadsmens ben... Al is de natuur (waarvoor ik hier natuurlijk ben) echt bizar prachtig! Echt een super relaxed hostel had ik ook in Queenstown, hier sliep ik 4 nachten dus dat kwam toppie uit.

De volgende ochtend was het zover, het moment waar ik denk ik het meest zenuwachtig was tijdens deze hele reis: mijn skydive😏! Sochtends moest ik mezelf melden bij het kantoortje voor de check in en daarna werden we met een clubje richting de zogenaamde ‘dropzone’ gebracht.  Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat en bijna op de hoogte waren waar we mochten springen, dacht ik echt mijn hemel waar ben ik toch aan begonnen...😬 Enkele minuten later was het écht zover en sprong ik (samen met een enorme boom van een kerel, die overigens super vriendelijk was) uit het vliegtuig! Ik weet nog dat ik schreeuwde O MIJN GOD😱!

Wat gingen we hard naar beneden maar wat was het tof om te doen zeg, echt fantastisch. Het uizicht was ook fenomenaal en zo bizar dat je gewoon in de lucht hangt en naar beneden kijkt en er gewoon niks onder je voeten is en je gewoon in de lucht bungelt.

Na dat ik die middag nog een beetje was bijgekomen van de intense sprong die ochtend ben ik samen met Marieke (nederlandse meid die ik al eerder in mijn bus had omtmoet) met de gondel omhoog gegaan. Echt precies zoals een skilift🚡, alleen dan dit keer zonder het gesjouw van je ski’s haha😂. Eenmaal boven hebben we lekker gekletst en nog genoten van het mooie uitzicht. Savonds nog bij de bekende burgertent Fergburger nog een heerlijke burger gehaald, ook hier komt weer weinig van koken terecht haha. Maar ach ik ben maar één keer voor 5 maanden op reis (denk ik😬 haha) dus ik neem t ervan.

In Wanaka (mijn vorige plaats) had ik met Aubrey afgesproken om een dagje naar Milford Sound te gaan en hier een cruisje⛴ te doen. Dat stond er vandaag op de planning. Aubrey reist met een huur auto door NZ dus we gingen met haar auto, het was ca. 4,5 uur rijden (enkele reis). Best een dagtripje dus, het cruisje duurde ongeveer 2,5 uur dus we waren heel de dag onder de pannen. Het was echt bijzonder om Milford Sound te zien, we hebben zelfs wilde dolfijnen gespot 🐬. Aubrey is fotografe;dus ze had een enorme camara met zich mee. Ik zou haar wel gedurende de aankomende maanden om me heen willen hebben, het is super relaxed als iemand eindelijk begrijpt dat als je een foto 📸 maakt dit niet 1 foto moet zijn maar juist minimaal 4 of 5 haha. Dan is er altijd wel één goed. Al met al weer een leuk dagje dus.

Tijdens mijn laatste dagje in Queenstown was het echt prachtig weer ☀️. Sochtends heb ik een beetje uitgeslapen (uitslapen geldt hier tot dat er andere mensen op je kamer lawaai gaan maken, dat was om 8 uur deze keer🙄...). De rest van de dag heb ik nog een beetje de stad te voet verkend en nog even heerlijk in het zonnetje gezeten. Want ja als de zon schijnt hier in NZ dan moet je daar ook zeker van genieten haha, 5 minuten later kan het weer regenen 🌧.

Bij aankomst in t dorpje bij Mt. Cook was het direct weer top weer: NOT😩.Ondanks dat het regende zijn we met een aantal mensen de Hooker Valley Hike gaat doen aan de voet van Mt. Cook. Het regende en was erg bewolkt dus Mt. Cook (welke de hoogste berg van NZ is) hebben we maar voor de helft gezien omdat het bewolkt was. Maar goed wel lekker sporty bezig geweest.

De dag erna kwamen we eind van de middag aan in Rangitata 🚌, we zaten in een hostel in de middle of nowhere met heel veel groen om ons heen en bambi’s 🦌met je raadt het al:🌧... Mooie omgeving maar na gister ook al een paar uur in de regen gelopen te hebben vond ik t wel even prima en heb ik vrijwel niks gedaan haha.

Dus; gekookt, gegeten en optijd gaan slapen. De dag erna gingen we alweer om 12 uur door naar Christchurch; mijn laatste stop op het zuideiland voor 1 nachtje. Hier was ik al eerder geweest aan het begin van mijn trip door NZ. De volgende middag vloog ik richting Auckland.

In Auckland heb ik de stad een beetje te voet verkend, wel echt een toffe stad om eens gezien te hebben maar je hoeft er ook niet dagen voor uit te trekken.  Savonds vloog ik ri Buenos Aires en was het nu echt tijd voor mijn langste dag ever.. Dit had met het tijdsverschil te maken. Om 20.15 uur (op de 28e) vloog ik richting Buenas Aires waar ik 11 uur later aankwam, klein beetje geslapen in het vliegtuig. Daar 2,5 uurtjes gewacht toen mocht ik doorvliegen naar Lima, Peru wat ook nog 4,5 uur vliegen was. Uiteindelijk kwam ik rond 23:00 uur aan in Peru op nog steeds de 28e van November. Dus officieel 3 uur later dan dat ik was vertrokken... Er is namelijk 16 uur tijdsverschil met Nieuw Zeeland en Peru omdat je door de tijdzone reist, de 28e duurde voor mij dus eigenlijk 2 dagen, bizar. Eenmaal aangekomen op Lima airport had ik een taxi genomen naar mijn hostel, het kost hier toch allemaal geen drol in Peru en het was tenslotte al middernacht dus dat vond ik wel verstandig.

Eenmaal in de taxi (waar ik overigens het dubbele voor heb betaald dan nodig was, maar het kon me even niets schelen na al die uren reizen) dacht ik echt of ik in Mario Kart zat...😱🏎. Het was werkelijk de ergste autorit van mijn leven, die beste man had echt zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen. Hij reedt als een gek, links en rechts inhalen, constant toeteren, over drempels heen vliegen en de weg afsnijden. Een paar keer heb ik echt mijn ogen dicht gedaan omdat ik het gewoon niet aan durfde te zien 😳. Godzijdank heel aangekomen in mijn hostel, maar wat een rit. Ik dacht oke Louise, welkom in Peru 😩....

Rond 02.30 uur (nacht van 28 op 29e) kwam ik eindelijk in slaap, zowaar 12 uur geslapen dus midden op de dag werd ik weer wakker 😬. Ik heb denk ik eerder nog nooit zon jetlag gehad als vandaag. Ik werd dus rond half 3 smiddags wakker maar ik was nog zo moe, ook niet gek natuurlijk.

1. Jan:
    30 november 2018
    Prachtig hoor Louise. Nu op avontuur in Zuid Amerika.
  2. Kelly:
    30 november 2018
    Ooh wauw!!! En wat vind ik het fijn om te lezen dat je de taci hebt gepakt hahaha, gelukkig lekker veilig♡♡♡

Be safe knapperdje!
  3. Ina:
    30 november 2018
    Lieverd wat zie en doe je veel, fijn dat het goed gaat. Maar wat een wilde taxi rit tjee zeg😰. Nu lekker gaan genieten in Peru heel veel plezier schat . En uitkijken hoor😘veel liefs van Mams❤️
  4. Opa en opa treffers:
    30 november 2018
    He wat een wilde rit toen was je wel erg bang dat er iets iet goed zou gaan maar je bent nog veilig aan gekomen en dat is toch heel belangrijk gelukkig Ga nu maar genieten in Peru Groetjes van je Opa enOma tot horens
  5. Dik en Anja:
    30 november 2018
    Geniet weer van je volgende avontuur. Pffff....wat een heftig taxi ritje😥😥😥😥😥
    Veel plezier in Peru.
  6. Anita:
    30 november 2018
    Nou louise...die taxirit lijkt wel de buurtbus😱tjonge wat zal jij blij geweest zijn dat je op plaats van bestemming was....
    Wat supermooi dat skydive...zo vrij als n 🐦
    Leuk om je te volgen...
    Liefs nietje😘
  7. Roelof:
    1 december 2018
    Leuk verhaal weer Louise! Je kaartje vanuit Mt. Cook heeft Ammerzoden trouwens bereikt hoor bedankt nog daarvoor. Leuk dat je vanaf nu weer aan je Spaans kunt gaan werken haha! Succes daarmee en met alle toekomstige taxiritjes ook 😬. Muchos plezieros!