Whitsundays, Agnes Water, Noosa & Fraser Island (13-22/10)

22 oktober 2018 - Noosa Heads, Australië

Oké, iedere keer zeg ik dat ik een hele toffe dag heb gehad of avond...

Maar de afgelopen 3 dagen op de catamaran bij de Withsundays waren écht FANTASTISCH!

Zoals ik in mijn vorige post al zei ben ik niet echt een fan van boten, nou vanaf nu wel haha (met een rustige zee dan😬)😍. In totaal waren we met 18 personen op de boot, verschillende nationaliteiten; een Nederland stel, Belgisch stel, 3 vriendinnen uit Australië, Italiaanse en de overige waren Engelse die het meeste allemaal alleen reisde ook. Iedereen kon erg goed met elkaar, lekker kletsen en het was erg gezellig de hele tijd. De 1e dag hadden we helaas slechter weer, dus weinig gesnorkeld. Savonds nog wel heerlijk in de jacuzzi gezeten met 2 Engelse meiden. Echt zo bijzonder om midden ergens op zee in een jacuzzi te zitten en naar de mooie sterren te kijken✨.

De 2e dag was het prachtig weer, toen zijn we naar Whitehaven Beach gegaan (2e mooiste strand van de wereld), meerdere malen gesnorkeld waarbij ik heb gezwommen met vissen van wel 1,5 meter 😱🐠 & met turtles 🐢! Ook nog genoten van het mooie weer op de boot. Laatste ochtend hebben we nog voor de laatste keer gesnorkeld daarna was het tijd om terug naar de haven te gaan.

Na mijn eerste nachtbus ervaring hier in Australië (lees:geen minuut geslapen...) kwam in aan in Agnes Water. Een heel klein plaatsje waar je eigenlijk alleen moet zijn om te relaxen of surfen. Ik slaap ik hier totaal 2 nachten.

De volgende ochtend heb ik surfles 🏄🏼‍♀️ gehad! Dat was écht super tof en gaaf om te doen. Het lukte me gewoon direct de 1e keer om te blijven staan voor een tijdje. De leraar zei nog dat hij dit niet vaak mee maakte haha dus ik was best een beetje trots op mezelf 🤗.

Ik geniet echt zó hier en ben helemaal relaxed☺️. Dat heb ik echt nog niet vaak zo gehad. Gewoon het enige waar ik me druk over hoef te maken is wat ik ga eten, of ik me nog in moet smeren en wat ik is ga doen die dag.

Wauw ik kwam in Noosa aan in het beste hostel tot nu toe, de dag erna ging ik naar Fraiser Island voor 3 dagen al vroeg. Direct bij het hostel om 6 uur al zag ik een meid en jongen ze bleken beide nederlands te zijn én uit brabant te komen: Tom en Lyndi.  Na we eenmaal allemaal in de 4x4WD (lees: grote auto met 4 wielaandrijving) zaten met 8 mensen in totaal gingen we met de hele groep (30 personen) richting Fraiser. Ik zat bij Tom en Lyndi en nog een andere Nederlandse meid Nynke, 2 zwitserse meiden, 1 chileense meid en nog een zweedse meid in de auto. Al snel klikte het erg met Lyndi & Nynke, super leuk en gezellig! Toen we aankwamen hebben we besloten dat we 2 nachten bij elkaar in de tent sliepen. En inderdaad we gingen 2 nachten kamperen😬. Fraiser Island is overigens het grootste zandeiland ter wereld.

We hebben veel gereden in de auto off road, ik mocht ook rijden echt gaaf 🚙! Heel de tijd in het zand en het stuur aan de andere kant maar het ging goed. Super mooie meertjes, plekjes en uitkijkpunten gezien deze dagen 🏞.

Na 3 dagen constant helemaal onder het zand te hebben gezeten was het ook wel prima vond ik haha. Aan het einde van de 3e dag was ik weer terug in mijn hostel, voor 2 nachten in een heerlijk echt bedje ☺️.

Liefs van mij 😘

P.s. deze keer wel met foto’s!

1. Petra v k:
    he surfbabe.
    hou het lekker vast dat gevoel van helemaal niks :) lekker genieten !
  2. Ome hentie:
    22 oktober 2018
    Mooie plaatjes en mooie verhalen! Keep going en geniet er van xx
  3. Ina:
    22 oktober 2018
    Prachtige dingen gedaan en gezien👍Had toch mee moeten gaan hihi. Lekker genieten schat veel plezier 😘liefs van Mams❤️ Het is daar prachtig.
  4. Claudia:
    22 oktober 2018
    Gaaf Loui surfen! En super leuke foto's! Fijn dat je zo geniet, zeker blijven doen!!😘
  5. Dik en Anja:
    22 oktober 2018
    Wat een mooie avonturen. Die turtles zien er maar eng uit😩
    Wat doe je veel zeg in een aantal dagen.
    Prachtige foto's!
    Geniet ze,
    Wij hebben vanavond gezellig bij je moedertje en Rosie gegeten.
    Liefs uit Dussen