Bohemia Beach, Palomino & Cartagena (deel 2) (21-29/1)

29 januari 2019 - Panama City, Panama

Mijn eerste volle dagje in Bohemia Beach heb ik lekker op het strandje gelegen bij het hostel. Ik had een relaxed hostel (sliep in een soort van hutje half buiten en ik kon de 🌊 horen), wat dus op het strand was. Dus je liep constant eigenlijk op je blote voeten door het strand/hostel. De eerste uren vond ik dat nog ENORM irritant: zeker als je gedoucht hebt en daarna direct weer door het donkere zand heen moet stappen👣, maar dat went best snel. Maar goed als dat mijn grootste zorgen op dit moment zijn (wat zeker zo is 😁) dan mag ik mezelf van geluk prijzen. Die avond ben ik lekker vroeg naar bed gegaan, gewoon omdat het kon.

2e dagje in Bohemia beach had ik niet veel meer gedaan dan de dag ervoor 🏝 haha. Dat is overigens de planning voor deze hele week: lekker aan het strand of hostels met zwembadjes en lekker relaxen. Ook een beetje aan mijn kleur werken, dat is zeker nog nodig 🙆🏽‍♀️... Al zie je bij mij niet veel verschil of ik nu 1 uur of 100 uur in de sol heb gelegen 🙄.

Tijdens de lunch raakte ik aan de praat met een Chinees meisje en een Duitse gast: gezellig mee gekletst. Het was even geleden dat ik weer echt vriendelijk en leuke mensen ontmoet had voor mn gevoel 😬, dus dat was wel even gezellig.

Rond het avond eten zag ik mn nieuwe vrienden weer (want ja was een klein hostel en iedere is rond etenstijd bij het restaurantje). Ook sloten er toen nog 2 Nederlandse meisjes aan uit Breda en Waspik notabene 😱. Later nog 3 andere Nederlandse gasten, uiteindelijk zijn we met de hele groep bij een ander hostel gaan eten savonds. Daarna nog gezellig wat drankjes gedaan in ons eigen hostel, was echt een super leuk avondje! Ook weer totaal onverwachts want ja dat je nieuwe & leuke mensen ontmoet weet je pas op het moment dat het ook zo is!

Het lijkt wel alsof deze blog alleen gaat bestaan uit zeggen dat ik niks heb gedaan, alleen gegeten en van het ☀️tje genoten 😳. Maar goed; dat was dus de volgende dag weer zo. Aan het einde van de ochtend zat ik nog ff gezellig met die Nederlandse meiden te kletsen. Toen ik weer ff bij ze ging zitten vroeg die ene meid aan mij zo mooi: heb jij al iets vandaag? Ik zo nee, jullie? Nee zei ze haha. Toen moesten we echt zo lachen! Gewoon omdat we allemaal moe waren van het niks doen gewoon 😬😂.

Einde van die middag ging ik weer opnieuw op de motor taxi en in het lokale busje richting Palomino. Hier sliep ik in totaal 4 nachtjes maar in 2 verschillende hostels (2 nachten per hostel) omdat ik zowaar niet kon kiezen welk hostel ik wilde haha. Meer een luxe probleem dus.

Toen ik aankwam in mijn nieuwe hostel genaamd: Tiki Hut, zag ik dat ik gewoon een buitendouche had! En dan niet natuurlijk heel luxe ofzo want ja ik ben een backpacker, zelfs koud water maar dan nog 🤗. In het hostel trof ik een Engels meid, Sally waar ik mee aan de praat raakte omdat ze graag dezelfde activiteit als ik wilde doen de dag erna. Ik trof haar overigens rond half 6 en ging rond 22u pas weer naar mn kamer haha. Lekker gekletst en samen gegeten, later kwam een Nederlandse gast die ik de avond ervoor had ontmoet met zn mattie ook nog ff bij ons zitten.

Ik hoor jullie bijna denken: hehe eindelijk is een activiteit 🙄. De volgende ochtend ging ik dus tuben met Sally en nog kerel uit de USA die haakte ook aan.

Tuben is dat je in een soort zwemband zit en door de jungle heen gaat in de rivier terwijl je in die zwemband zit. Eerst nog 20 min weer achterop de motor lekker hobbelend door een soort van bospad haha. Maar toen lekker in de zwembad voor ongeveer 2,5 uur. Echt super mooie natuur en heel relaxed om te doen! Daarna nog een super lekkere lunch gehad op het strand🏝! Wij gingen zitten aan een tafeltje en toen kwam die man van t tentje met hup een heel dienblad vol met dooie verse gevangen 🐟🐠🐡 visjes die zette hij op onze tafel haha. Zo van ja kies maar welke je wil, super vers dus!

Toen was het tijd om mezelf te verplaatsen naar mijn 2e hostel in Palomino, deze lag werkelijk waar 250 meter verderop. Alleen moest ik wel via een omweg erheen met het motortje weer omdat ik niet door de bush bush kon lopen met mn backpackie natuurlijk. Overigens echt een heel mooi hostel, lekker zwembad (deze keer wel een waar ik echt in kan zwemmen haha) en ook super lekker eten. Nou wat wil ik nog meer?!🤗 Savonds had ik nog met een paar meiden gekletst waarmee ik aan tafel zat te eten. Volgende dag heerlijk van t zonnetje genoten ☀️! Super relaxed zwembadje bij mijn hostel dus dat was lekker.

Mijn laatste busritje in Colombia was weer terug naar Cartagena. Hier heb ik nog 3 nachtjes geslapen voor het tijd was om naar Panama te vliegen. Dit keer had ik een fijner hostel in Cartagena geboekt haha, ook in een ander wijkje weer dus dat is ook wel leuk! En jongens: eindelijk na 1 week aan de kust te zijn geweest heb ik weer warm water tijdens het douchen😁. Oh dat was heeeeerlijk douchen, was het gewoon bijna niet eens meer gewend dat t water warm kan zijn haha. Hoezo back to basic?!?

Ik liep op een gegeven moment door het park hier in Cartagena en ik zag een aantal mensen omhoog kijken, ik dacht wat is daar te zien.. Dus ik keek ook even, zie ik daar gewoon een grote luiaard hangen in de boom😳. Wow, zo gaaf zeg en dus gewoon in t wild!

Mijn laatste avondje in Colombia ging ik dineren bij een Italiaans tentje waar ik nog niet eerder was geweest. Het was er die middag zo druk dat ik dacht, dat moet wel lekker zijn haha. Toen ik binnen kwam hoorde ik ineens hee Louise! Ik dacht huh, roept hier iemand mij?! Maar inderdaad het was Charlotte haha (Charlotte ned. meisje overigens had ik in Peru leren kennen en daar in 2 verschillende plaatsen gezien). Ze zat met nog 1 Engelse meid aan tafel die ik nog niet kende. Maar zo bizar, ik wilde dus in mijn eentje gaan eten wat dus niet zo gezellig is. En toen ineens zo onverwacht zat ik gezellig met die meiden aan tafel! Zo snel kan het gaan, het ene moment denk je ah rustig avondje en 2 minuten later loopt het heel anders ☺️. Na het eten zijn we nog een paar drankjes gaan doen in haar hostel en hebben we lekker bijgekletst over wat we in de tussentijd allemaal gezien hadden etc. En ook heerlijk gelachen en echt een leuke meid! We kwamen er ook nog toevallig achter dat we beide op hetzelfde moment in Oostenrijk zijn in maart. Zij een dorpje naast waar ik (met een aantal van jullie) ben haha, dus ik zei al we moeten zeker even meeten dan hoor. Hoe grappig van Colombia naar Oostenrijk😂.

De volgende ochtend vloog ik richting Panama City! Mijn Colombia avontuur zat er weer op... Gewoon nog maar iets meer dan 3 weken dan ben ik weer thuis 😱!

P.s. erg weinig fotos gemaakt afgelopen week, sowieso maak ik voor mn gevoel minder fotos. Maar goed het gaat ook om de ervaring ☺️.

1. Kelly:
    30 januari 2019
    Hahahaha lou!!! Niks doen is niet erg, supertof dat je weer leuke mensen tegenkomt! En haar ook weer in maart ziet hoe toevallig!
  2. Opa en opa treffers:
    30 januari 2019
    Lieve louise watleuk dat jij telkens toch weerbekende ontmoet nu het gaat kortenvoorjou geniet er maar van endoe voorzichtig meisje Groeten van je Opa en Oma
  3. Ina:
    30 januari 2019
    Lieve Louise Wat leuk dat ze je daar ook al kennen😄 en dat je het gezellig hebt samen. Geniet maar van je rust je hebt al heel veel gelopen en bekeken👍 Hoop dat je in Panama ook weer mooie dingen ziet. Geniet maar lekker schat😘 Hou van jou liefs van Mams❤️❤️❤️
  4. Dik en Anja:
    31 januari 2019
    Lieve Louise,
    Wat grappig dat je dan ineens 'Louise' hoort roepen zeg!
    En lekker wat luieren kan ook geen kwaad.
    Helaas straks zul je weer aan het werk moeten.
    Geniet er nog lekker even van,
    Een dikke knuffel van ons alletwee.
    Liefs Dik en Anja
  5. Anita:
    31 januari 2019
    Hoi louise,
    Wat leuk dat je al herkend word zeg...klinkt bijna als thuis😂
    Kan niet op met jouw,end febr terug, en.in maart alweer naar Oostenrijk....denk dat.ik ook bij Kras ga werken🤣🤣
    Geniet nog maar van.je laatste weken schat.liefs nietje😘