Christchurch, Kaikoura, Picton & Abel Tasman (6-13/11)

15 november 2018 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

En toen mocht ik weer door vliegen naar mijn 3e bestemming alweer! Namelijk Nieuw Zeeland 😍. Wauw dat klinkt toch gaaf, gewoon Nieuw Zeeland echt de andere kant van de wereld zeg. Maar liefst ook 12 uur tijdverschil, het is wel makkelijk onthouden nu hoe laat het in Nederland is 🕛.

Toen ik in het vliegtuig stapte in Sydney kwam ik er achter dat ik met het enorme toestel A380 (Emirates) vloog. Ik wist natuurlijk wel met welke airline ik ging vliegen alleen ik had niet verwacht dat ik voor 3 uurtjes in dit bizarre toestel mocht vertoeven. Voor de mensen die dit lezen en niet in het toerisme zitten: dit is het grootste passagiers vliegtuig ter wereld ✈️, met 2 verdiepingen & er kunnen 853 personen in 😱. Naast dit alles had ik ook nog een heerlijk ontbijtje én was er wifi aan boord. Nou zoals je begrijpt kon mijn dag niet beter beginnen. Ik had overigens al 2x ontbeten maar dat maakte nu even niet uit haha. Ik kan het hebben zullen we maar zeggen 😜.

Eenmaal aangekomen op Christchurch airport moest ik bijna 1 uur wachten op mijn bagage, ja er zitten ook nadelen aan zon groot toestel haha. Na dat mijn wandelschoenen nog dubbel geïnspecteerd waren (op dat er geen verboden grond ofzo onder zat, ja ze zijn erg streng hier..) door de douane mocht ik eindelijk het land in. Einde van de middag kwam ik aan in mijn hostel en heb ik nog een boodschapje gedaan en dat was het. Verder heerlijk genetflixed.

De volgende dag heb ik te voet de stad een beetje verkend. Christchurch is niet echt een heel bijzonder plaatsje vond ik, je komt natuurlijk ook naar Nieuw Zeeland voor de prachtige natuur. Maar die ga ik zeker nog zien hier de aankomende weken! Mijn 3e dag hier ben ik sochtends op de bus gestapt richting Kaikoura. Ik reis overigens met de Stray bus🚌, dit is een hop on hop off bus maar dan voor backpackers.

Direct bij aankomst in de bus had ik een excursie whale watching 🐳geboekt in Kaikoura. Toen ik aankwam bij deze toko (lees: bedrijf) gaven ze aan dat de trip helaas gecancelled was vanwege de heftige wind. Jammer maar niets aan te doen, de dag erna was poging 2... Ook helaas op de 2e dag in Kaikoura ging het feest niet door 😔. Weer omdat de weersomstandingheden niet goed waren. Op de 2e dag kon in me dat eerder voorstellen want toen was het 10 graden met volop regen en wind🌧(waar ik even aan moest wennen na 5 weken prachtig weer te hebben gehad).. De 1e dag daarin tegen was 27 graden en volop zon ☀️. Echt bizar dat het weer hier zo snel kan veranderen. Ik kwam naar Kaikoura speciaal voor de walvissen, jammer dat ik ze niet heb gezien, ik heb het iig geprobeerd. Maar het goede nieuws is dat ik nog een aantal weken in Nieuw Zeeland heb, dus nog een kansje heb.

Relaxed hostel had ik in Picton, ik kreeg zelfs een handoek die ik mocht gebruiken. Nu hoor ik je denken, in andere hostels krijg je dit nooit, dus dit was écht genieten! In andere hostels gebruik ik een van mijn eigen sneldrogende handoeken... Picton is meer een tussenstop op mijn volgende bestemming, dit is maar een klein plaatsje hier. Veel gewandeld en van de natuur genoten. Echt zo rustig is het hier op straat, dat ik gewoon de ritsjes van mijn rugzak hoor rinkelen. Even wat anders dan Australië haha.

Ook ben ik bij aankomst in Picton uit mijn spijkerbroek gescheurd👖🙄... Dat was wat minder want ik had die broek JUIST mee voor aankomende weken die gaan komen hier omdat het hier nog geen zomer is. En de H&M of Zara kennen ze hier niet in Picton, dus hopen dat t niet heel koud wordt want in een grote stad kom ik pas over 2 weken weer waar ze fatsoenlijke winkels hebben😳. Gelukkig heb ik wel 2 lange sportleggings nog bij me 😬. Mijn eerste avond in Picton was onverwacht erg gezellig, heerlijk gekletst met Aurbey from the USA samen met een flesje wijn erbij. Dat maakt het alleen reizen ook zo bijzonder vind ik, ik dacht dus gewoon op tijd naar bed te gaan, paar minuten later leerde ik dus Aubrey kennen en was het super gezellig!

Het laatste nachtje in Picton heb ik zowaar alleen op mijn 5 persoons kamer doorgebracht! Dat was genieten zeg, maar vooral even wennen dat ik echt voor het eerst in 6 weken alleen op een kamer slaap en niet met andere mensen er bij...

En toen waren we al weer in Abel Tasman, de tijd vliegt echt zeg! Savonds kwamen we aan met het busje, super mooie omgeving hier.Savonds nog wat gewandeld hier en verder lekker vroeg gaan slapen. De volgende dag stond er een dagje kayakken 🚣🏼‍♀️ op de planning door het nationale park van Abel Tasman. We waren met een klein clubje en je zat met zn 2e in een kajak. De eerste 5 minuten dacht ik eerlijk; waar ben ik aan begonnen... Moet ik dit nog 6 uur volhouden zo 😳? Maar gelukkig maakt de prachtige omgeving heel veel goed en was ik na een paar minuten (toen ik het eenmaal een beetje door had hoe het moest) toch wel heel blij dat ik dit gedaan heb. Ik word ook nog eens een #firgirl zo😬... We zijn een aantal keer gestopt bij mooie strandjes🏝en hebben zelfs meerdere zeeleeuwen gezien, ze waren echt op 1 meter afstand van mij aan het zwemmen in het wild gewoon, bijzonder hoor!

1. Ina:
    15 november 2018
    Lieverd Wat doe je leuke dingen fantastisch voor je😘 Hoop dat je gauw broek kunt kopen anders twee sportleggings over elkaar. Mooie foto s hoor. Hier wordt het nu ook kouder brrr. Veel plezier schat ❤️Liefs van Mams 💋💋
  2. Ome hentie:
    15 november 2018
    Enjoy your trip...het levert mooie plaatjes op!
  3. Claudia:
    15 november 2018
    Gaaf weer om te lezen! Maar uhm, uit je broek gescheurd? Kan je het toch niet meer hebben dan.... Haha! 🤭 Fijn dat je toch telkens weer leuke mensen leert kennen! Veel plezier verder in New Zealand! 😘
  4. Dik en Anja:
    16 november 2018
    Hoi lieverd,
    Wat zal dat een verrassing zijn geweest, zo’n groot vliegtuig.
    Hopelijk ga je de walvissen ook nog spotten😀
    Gezellig om zo met je mee te lezen.
    Geniet ze❤️
  5. Opa en opa treffers:
    18 november 2018
    Lieve Louise wat mooi in zo/n groot vliegtuig dat is een belevenis voor jou .Geniet er maar van . HET WAs een lang verslag . Kusje van Opa en Oma
  6. Roelof:
    22 november 2018
    Wow hoe gaaf gewoon met de A380 gevlogen! Ben jalours! Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in Nieuw-Zeeland en zoveel verschillende dingen onderneemt. Veel plezier nog!