Sydney (1-5/11)

7 november 2018 - Sydney, Australië

Afgelopen donderdagochtend kwam ik aan in de enorme wereldstad Sydney! Wat een bizare stad is dit zeg 😍. De nachtbus had ik overleefd, paar uurtjes nog kunnen slapen gelukkig.

Direct heb ik die ochtend 2 tourtjes geboekt naar Hunter Valley en de Blue Mountains. In de middag ben ik samen met Lyndi naar Bondi Beach geweest 🏝.

Toch gaaf om te zien hoor, ook al is het gewoon maar een strand haha. Helaas was het bekende Bondi Iceberg pool gesloten, dat zulje altijd zien... Gelukkig was het wel lekker weer, een paar weken geleden stormde het blijkbaar nog elke dag in Sydney dus wij hadden geluk met het weer. Savonds zijn we op stap geweest met een groepje Nederlanders, was gezellig!

De volgende dag was de laatste dag day Lyndi, Nynke en ik samen waren in Sydney....We hebben we wel 17km gelopen deze dag (klein detail: deze dag was het maar liefst 36 graden😳,om kapot te gaan dus..) en hebben het bijzondere Opera House & Harbour Bridge bezocht. Super indrukwekkend beide, echt heel gaaf om te zien in het echt. Daarna nog even naar een lookout point geweest voor de foto natuurlijk. Leuk om de laatste dag samen zo af te sluiten. Toch bijzonder hoe wij elkaar dan op Fraiser Island hebben ontmoet en elkaar steeds zijn tegen gekomen (ook afgsproken natuurlijk waar we elkaar weer zagen) en echte vriendinnen zijn geworden ☺️. We hebben al een datum geprikt om in Nederland af te spreken, dus super leuk dat we elkaar dan weer zien!

Ook heb ik Hunter Valley bezocht, dit zijn de bekende wijngaarden hier in Zuid Australie. In deze streek zijn er al ongeveer 140! Dit was een tourtje met verschillende proeverijen, leuk om te doen als je van wijn houd zoals ik haha 🍷.

De laatste excursie in Australie was naar de Blue Mountains ⛰, een super mooi gebergte met veel mooie natuur. Hier hebben we een wandeling gedaan en naar verschillende uitzichtpunten geweest. Echt heel mooi om te zien.

Mijn laatste dagje in Sydney heb ik in de ochtend nog een beetje te voet de stad verkend, verder de rest van de dag rustig aan gedaan omdat ik beide dagen daarvoor natuurlijk 2 dagen excursies had.

Om eerlijk te zijn trok Australie mij helemaal niet in het begin en had ik best een vooroordeel over dit land... Maar daar was helemaal niets van waar zo blijkt maar weer, het was prachtig! De mensen zijn super vriendelijk (lees: echt 100x vriendelijker dan bij ons 🇳🇱), het eten is er heerlijk en er zijn meer dan genoeg mooie dingen om te zien en te beleven. Kortom alles wat je nodig hebt voor een toffe bestemming als je het mij vraagt. Ik kom hier zeker nog eens terug! (Sorry mams 😜). Ik hoop trouwens niet dat ik dat bij elke bestemming heb waar ik nog kom 😳🤭. Want anders kan ik nog wel een baantje er bij gaan zoeken haha.

Cheers mates 🤙🏻 (om maar even in de Australische vibes te blijven)

En nu op naar Nieuw Zeeland 🥝🇳🇿!

1. Nico:
    Prachtig!!
    Echt een droomreis. Groetjes Nico en Teresa
  2. Lin:
    7 november 2018
    Klinkt super schat! Leuk ook met die meiden! Op naar het volgende land, lekker genieten! X Lin
  3. Petra v k:
    gaaf louis, klinkt geweldig, Veel plezier in NZ
  4. Dik en Anja:
    7 november 2018
    Nu weer op naar je volgende avontuur!
    Geniet er weer van❤️
  5. Ina:
    7 november 2018
    Prachtig schat geniet er maar lekker van. Ben benieuwd hoe Nieuw Zeeland is. Veel plezier kus van Mams😘❤️ Prachtige foto s.
  6. Roosje:
    Ben jaloers zus. Over paar jaar samen teruggaan? 🐨
  7. Opa en opa treffers:
    11 november 2018
    Hallo Louse al weer een ander land jij ziet heel veel van de wereld.Heb je al weer iets leuk gedaan.Ik ben laat om wat terug te sturen maar het komt er nu aan. Wij kijken uit naar je volgende verslag veel plezier met degenen die je ontmoet . Kus van je Opa en je Oma.