Mission Beach, Magnetic Island & Airlie Beach (6-12/ 10)

12 oktober 2018 - Airlie Beach, Australië

Ik ben al gewoon bijna 2 weken aan het reizen en wat gaat de tijd snel!

Toen ik eind van de middag aankwam in Mission beach ontmoette in een Zwitsers meisje, daar sliep ik toevallig ook mee op de kamer en heb ik savonds met nog een andere meid en Australiër een pubquiz mee gedaan. Echt de meest gezellige avond tot nu toe! De volgende dag ging ik ‘s ochtends al weer weg op naar Magnetic Island.

Ik moest natuurlijk met de ferry naar Magnetic Island, ik ben niet zo weg van alles wat met boten te maken heeft maar toch ging het goed gelukkig. In de avond kwam ik hier aan, echt een prachtig eiland🏝. Er zijn 2 hostels op het hele eiland, dus een klein en rustig eiland. In de avond heb ik nog met een ander Nederlands meisje wat gedronken. Zo grappig, ik hoorde al toen ze vroeg in het Engels waar ik vandaan kwam dat ze Nederlandse was haha. Toch spreken Nederlanders erg Nederlands Engels (waaronder ik ook), logisch natuurlijk maar wel erg grappig.

De 2e dag op het eiland ben ik naar een koala park geweest, deze mogen aaien en vast mogen houden. Echt super schattig 🐨! Ook hier praatte ik tegen een meisje wat Nederlands bleek te zijn, met haar heb ik nog geluncht en de middag doorgebracht. Al met al weer een leuk dagje.

Zo bijzonder eigenlijk dat je hier zo makkelijk en snel contact maakt met andere mensen die reizen. Wel super fijn natuurlijk, want 5 maanden echt alleen zijn lijkt me ook niks haha. Terwijl ik dit zit te typen komt het Zwitserse meisje van 2 dagen geleden naar mij gelopen en we zitten weer even te kletsen.  Echt leuk dat je mensen steeds weer tegen komt. Iedereen doet vrijwel dezelfde route, dat is meestal maar als het dan leuke mensen zijn en je komt ze 2x tegen dan is het nog extra leuk haha.

Mijn laatste dag op het eiland heb ik niet veel meer gedaan. In het begin van de middag begon ik weer met reizen naar een nieuwe bestemming; Airlie Beach waar ik savonds aan kwam. Toen ik eenmaal was ingecheckt heb ik eerst een boodschapje gedaan en zowaar de eerste keer niet uit eten geweest savonds 😬.

Ik slaap hier in totaal 4 nachtjes, erg leuk plaatsje tot nu toe. De laatste dagen heb ik weer lekker bij de lagoon gelegen en genoten van het heerlijke weer, verder weinig gedaan☀️. Een van de avonden hier ben ik nog met Victoria (mijn Italiaanse roomie) een paar drankjes gaan doen, was ook erg gezellig weer. Gisteren was ik een beetje verbrand, dus vandaag even uit de zon gebleven, gaat erg hard hier!

Morgen gaat mijn excursie van 3 dagen beginnen op een Catamaran naar de Whitsundays 🛥. Ben erg benieuwd hoe dat is ☺️.

Als laatst wil ik nog even kwijt dat ik het super leuk vind dat jullie allemaal mij zo volgen op mijn blog, echt lief 🤗. Of zoals de Aussies zeggen: sweet!

Tot snel weer, liefs 🙋🏼‍♀️

1. Ina:
    12 oktober 2018
    Lieve Louise wat een mooi verhaal weer. Fijn dat je leuke meiden ontmoet en het gezellig hebt. Ja twee weken kunnen we al afstrepen het gaat inderdaad snel😉 fijne dagen weer schat op je volgende plaats. Waar je nu bent geweest was het heerlijk rustig en prachtig zag ik op het filmpje. Veel plezier schat liefs Mams❤️
  2. Petra v k:
    12 oktober 2018
    oh heerlijk op een catamaran :) lekker genieten , en goed insmeren he!!
    veel plezier nog , en zo te lezen geen gebrek aan gezelschap, super gezellig.
  3. Dik en Anja:
    Hoi lieve Louise,
    Wat leuk weer een nieuw verslag.
    Super zeg dat je leuke Nederlanders tegen komt. Gewoon heerlijk Nederlands praten is alleen al fijn.
    Geniet ze. We reizen zo mooi een stukje met je mee!
  4. Pauline:
    Heey lieve Louise....

Leuk om weer een belevenis met jou te delen....we genieten oo afstand met je mee..fijn om ff lekker nederlands te praten..geniet ervan.....liefs Ries en Pauline
  5. Claudia:
    12 oktober 2018
    Ach die koala's echt geweldig 😍 Fijn dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet! Maakt het inderdaad toch een stuk gezelliger. Veel plezier (en succes) op de catamaran! Ben benieuwd naar de foto's!!
  6. Claudia:
    12 oktober 2018
    Ach die koala's echt geweldig 😍 Fijn dat je al wat leuke mensen hebt ontmoet! Lijkt me inderdaad een stuk gezelliger. Veel plezier (en succes) op de catamaran! Ben benieuwd naar je foto's!!
  7. Opa en opa treffers:
    13 oktober 2018
    Lieve Louise wat is het leuk om dat allemaal te LEZEN WAT GA JIJ TOCH VEEL ZIEN EN BEKIJKEN LEUK MET DE Nederlanders die je ontmoet wij volgen jou op je moole reis en nog bedankt voor je Appje voor mijn verjaardag
  8. Kelly:
    13 oktober 2018
    Wat super om weet wat van je te lezen♡. Ik denk elke dag aan je en vind het gaaf dat je zo veel leuke mensen om je heen hebt! Enjoy babr
  9. Roelof:
    14 oktober 2018
    Leuk verhaal weer Louise en tof dat je al zo veel leuke mensen hebt ontmoet. Heel benieuwd hoe de Whitsundays waren, maar dat lezen we vast weer in je volgende update 👍.
  10. Nico:
    17 oktober 2018
    Hi Nice to hear that your trip is going well. We enjoy your travel stories. Have fun in the land down under.
    take care and stay safe.
    Nico and Teresa